Wiedza nas bawi

Interaktywne i zabawne zajęcia dla dzieci

LATO WIEDZY 2015 – Co przygotowaliśmy dla naszych uczestników?*

17.06.2015

CHCESZ CIESZYĆ SIĘ LATEM PEŁNYM NOWYCH DOŚWIADCZEŃ, CIEKAWYCH EKSPERYMENTÓW I WYCIECZEK EDUKACYJNYCH? PRZYJDŹ I PRZEKONAJ SIĘ SAM, JAK  BARDZO NAUKA MOŻE BYĆ ZABAWĄ!

Półkolonie Lato Wiedzy to nie tylko świetna zabawa, ale też duża dawka wiedzy przedstawiona w atrakcyjny sposób i utrwalana za pomocą interaktywnych metod. To kompleksowa oferta, na którą składa cykl powiązanych ze sobą doświadczeń naukowych, wypraw badawczych oraz gier i zabaw ruchowych. Dzięki temu Lato Wiedzy to nie zbiór przypadkowych eksperymentów, ale pełnowartościowa oferta, która znacznie zwiększa wiedzę i umiejętności uczestników, a jednocześnie pozwala ciekawie i pożytecznie spędzić wakacje w mieście.

Moc Eksperymentów

Na naszych półkoloniach dzieci na tydzień stają się Małymi Naukowcami. Tegoroczne Lato Wiedzy poświęcone jest tematyce wody. Zadaniem uczestników będzie pomoc małej kropelce deszczu w odzyskaniu pamięci, którą utraciła spadając z nieba. Mali Naukowcy pomogą jej na nowo odkryć dlaczego jest na Ziemi, kim jest i co jest dla niej ważne. Będą mogli to zrobić poprzez fascynujące eksperymenty naukowe!

Poniedziałek poświęcimy tematyce wody i roślin. Zbudujemy model cząsteczki wody i zobaczymy na własne oczy, jak wprawia ona w ruch machinę życia, m.in. powoduje otwieranie i zamykanie się kwiatów. Spowodujemy, że zwykłe ziarnko grochu rozkruszy nawet najtwardszą materię. Dodatkowo będziemy prowadzić całotygodniowe obserwacje wzrostu różnych roślin.

W środę sprawdzimy zależności pomiędzy wodą a wiedzą - poznamy wiele naukowych procesów, m.in. pokażemy jak kolorowe mogą być kwasy i zasady, mieszając wielobarwne roztwory poznamy proces dyfuzji, a także stworzymy model dna morskiego i zbadamy je za pomocą sonaru!

Piątek poświęcimy zagadnieniu wody i człowieka oraz jego wpływu na środowisko. Wykorzystamy napięcie powierzchniowe do stworzenia wodnych fajerwerków i kolorowego milk shake'a. Przy pomocy magnetycznych wędek sprawdzimy, co kryją w sobie wody jezior, rzek i mórz. Dowiemy się, dlaczego nartnik potrafi chodzić po wodzie i zbudujemy eko-samochód przyszłości!

Odkrywcze Eskapady

Oprócz zupełnie nowych eksperymentów, dla naszych uczestników przygotowaliśmy także moc atrakcji podczas zorganizowanych we wtorki i czwartki eskapad naukowych! We wtorek, we wrocławskim ogrodzie zoologicznym poznamy tajemnice wodnych roślin i zwierząt oraz weźmiemy udział w interaktywnych warsztatach. Przy pięknej pogodzie planujemy organizację naukowego mini-pikniku z grami i zabawami na terenach zielonych wokół Hali Stulecia.

W kolejnych dniach Mali Naukowcy wezmą udział w przygotowanej przez nas grze miejskiej Piraci z Wodnego Wrocławia! Posługując się najprawdziwszą piracką mapą będziemy odkrywać Wrocław i jego nietypowe atrakcje – m.in. odszukamy ślady dawnej Odry, poznamy odrzańskie legendy i zorganizujemy wyścigi łódek! Młodzi piraci dowiedzą się także jak odbywa się żegluga po rzece biorąc udział w rejsie statkiem po Odrze!

fot1 - ****
fot3 - *****

Zabawne gry integracyjne!

W trakcie półkolonii Lato Wiedzy dbamy nie tylko o rozwój intelektualny naszych uczestników, ale także o Ich sprawność fizyczną! Przygotowaliśmy szereg energetycznych gier i zabaw dla dzieci, które dodatkowo urozmaicają  nasz program, wzmacniają proces integracji i promują aktywny tryb życia już od najmłodszych lat. Współnie przekroczymy rzekę pełną krokodyli, przejdziemy wodną ewolucję oraz zorganizujemy wyścigi w połowach złotej rubki - a to dopiero początek!

Nasze półkolonie są nie tylko źródłem wiedzy i inspiracji dla naszych uczestników, ale przede wszystkim – świetnym sposobem na spędzenie wakacji. Cały program jest zbalansowany i dostosowany do potrzeb naszych uczestników, a jego realizacją zajmuje się wykwalifikowana kadra.

Z nami nie można się nudzić! Zapisz się już dziś!

Więcej informacji na temat półkolonii tutaj

Wszystkie nasze półkolonie organizowane są według zaleceń Ministerstwa Edukacji Narodowej i rejestrowane są w Dolnośląskim Kuratorium Oświaty.

Fundacja wystawia faktury i rachunki, które mogą być podstawą zwrotu kosztów wypoczynku dziecka przez fundusze socjalne wielu  zakładów pracy!

*Program półkolonii może ulec zmianie z przyczyn obiektywnych, takich jak np. warunki pogodowe.

**** i.wp.pl/a/f/jpeg/24954/mas_727_550.jpeg